February 5, 2010

fais-moi un bon cafe

aş culege numele tău dacă-aş putea
din picăturile de stele ce adapă setea de lumină
când cerul decojeşte lent apusul ca o portocală

dacă-aş putea candela neuitării aş aprinde
din nervul frunzelor ce azi mai cheamă glasul ploii
când toamnele ce-atât ma dor sunt orele ce-n pumn le ţii

aş ingheţa în mine florile de tei dacă-aş putea
şi gândul ce-mi poartă de-o iarnă hainele triste
tâmplele-mi ard ca un rug mi-aş lua rămas bun la o cafea
dacă-aş putea
dacă aş fi
dacă-ai mai fi
dacă-ai putea...

13 comments:

  1. "dacă-aş putea candela neuitării aş aprinde
    din nervul frunzelor ce azi mai cheamă glasul ploii
    când toamnele ce-atât ma dor sunt orele ce-n pumn le ţii" - versuri de mare efect... O zi bună îţi doresc!

    ReplyDelete
  2. @Chris
    Merci mult! Si tie o zi frumoasa alaturi de minunea ta de iubire!

    ReplyDelete
  3. Не стелите постель уходящему:
    Уходящий не будет спать.
    Даже - чаем, пуще - отчаянием
    уходящего не удержать.

    Не грешите былой поспешностью
    (снегу - таять, словам - стареть)...
    Не пытайтесь последней нежностью
    взгляд, не видящий вас, согреть.

    Не смакуйте причин и поводов,
    Не глушите фальцетом звезд,
    Не устраивайте проводов -
    театральных подмостков слез.

    Не цепляйтесь за тень неистово -
    уходящему тень - нужней,
    Отложите ревности приступы
    на - когда захлопнется дверь.

    И навзрыд или - стоном - вслед ему
    не пророчьте беды в пути.
    Не стелите постель уходящему!
    Уходящий должен уйти.

    Олеся Рудягина

    ReplyDelete
  4. "aş ingheţa în mine florile de tei", deosebit.

    ReplyDelete
  5. "când cerul decojeşte lent apusul ca o portocală" e preferata mea...foarte frumos poem!

    ReplyDelete
  6. @Gui
    Original comentariu. Citesti mult in rusa, presupun.

    @I.B.
    Merci mult pt lectura!

    @Irina
    Esti deosebit de sensibila. Mi-ar face placere sa te cunosc in realitate.

    ReplyDelete
  7. "gândul ce-mi poartă de-o iarnă hainele triste" - foarte puternic acest vers, iar poezia în ansamblu este plină de sensibilitate şi profunzime.

    ReplyDelete
  8. deja-vu, sunt vorbitor de rusa si gandesc in rusa, e limba mea materna.

    ReplyDelete
  9. @Lady Allia
    Si versurile tale sunt frumoase. Te citesc de fiecare data, chiar daca nu comentez. Multumesc pt comentariu, un weekend placut!

    ReplyDelete
  10. @Gui
    Remarcasem niste greseli de gramatica, dar nu mi-am dat seama ca lb.rusa e limba ta materna. Te exprimi in romana destul de bine. Respect!

    ReplyDelete
  11. Deja-vu, sunt educat să respect cultura poporului pe a cărui meleag trăiesc. Î-mi îmbogăţesc spiritul şi integrându-mă în societate am o şansă mai mare decât cei ce posedă doar o limbă.

    ReplyDelete
  12. o sa vina si timpul cela cind voi face cafeaua si-ti voi aduce cesculita in patuc...

    ReplyDelete
  13. @Anonymous
    Nu ai citit ce fel de blog e? Cu insomnii. Daca si adorm cumva, demult nu mai dorm in patuc. Amuzanta replica ta. :)

    ReplyDelete